Udon

Hejsvejs igen vart ett litet uppehåll då jag lyckats surfa slut på pengarna på internetstickan på Koh Kut och ingen av oss orkade åka och fylla på. Vi vart kvar längre än planerat, som jag misstänkte ;) Det var kinesiskt nyår på söndan = dyngfest trodde vi eftersom de började smälla raketer 7 på morgonen.. Så vi väntade en dag extra. De hade sagt dan innan att det var fest och nån show på resorten där vi åt, så vi tänkte att vi kunde stanna. Showen bestod av en medelålders bög med klänning som stod och mima till två låtar. Verkligen värt att stanna en extra dag för ;)

Hade skrivit ett inlägg i söndags (med bilder, men nu får de vänta!), men precis när jag tröck på publicera så la såklart internet av :):):) Så jag vet inte riktigt vad jag skrivit där som inte kommer med nu, men det var väl nog inget speciellt. Har inget speciellt att säga nu heller, ville bara uppdatera så ni vet vad som händer! Vi kom till Udon igårkväll efter en väldigt lyckosam resdag. Båten från Koh Kut gick vid 9, och typ 3 minuter i 11 var vi framme på busstation i Trat. Frågade när nästa buss till Bangkok gick, klockan 11!! Bara att hoppa på den då. Den tog 5 timmar och vi hamnade under en läckande AC eller nåt, droppade vatten hela tin..... Och på båten (speedboat!! Tacka vet jag mina Damonfantasier) hamnade Jocke på ett säte där det läckte från sidan så ena byxbenet var dyngsurt. Det var väl inte så lyckosamt kanske. Men men sen när vi kom fram till Bangkok (stressade) tog Jocke sin väska och sprang till en taxi som stog bakom bussen. Begav oss mot flygplatsen och hoppades vi skulle hinna med sista flyget till Udon vid 7. Men det gick finemang och vi hann med 6-flyget istället :D Checkade in och gick på planet typ. Fast först hann jag köpa donk, satans gött <3<3 Sakna dock vitlöksdippen. När vi stog och vänta på väskorna sen efter 50 minuters flygresa kom de nästan ut först, gött. Sen stog en kille från hotellet och väntade på "Mr Heijienen" hahaha.. Det var satans gött att komma till ett hotell, ingen sand o inga mygg o inge myggnät o hela väggar överallt. Detta blir nog bra den sista tiden :D

Vaknade tidigt båda två imorse, så gick ner och käka frullis. Sen försökte vi fixa internet men det gick inte.... Sen fick vi reda på att det inte funkade för nån annan heller så vi gav upp och vid 10 gav vi oss iväg en sväng. Åkte till Central Plaza och tänkte shoppa litte, men det var Jocke som fick stå för shoppingen idag! Inte ett skit vart det för mig. Men ikväll ska vi på nattmarknad, hoppas på bättre tur då. Tror det är mer det jag är ute efter. Upptäckte även att jag flagnar under ögonen, wtf :'( Och ena skinkan såg jag igår. Måste smörja in den mer. Jaja vart kvar ute på upptäcksfärd för solen försvann, kom tillbaka trötta och sega efter 14 nån gång.. Då skulle Jocke upp och sova :) Jag ska nog kolla lite Vampire Diaries och vänta på att vi ska till marknaden :D Hejhoppp


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0