Måndag

Idag börjar jag jobba. De va ett tag sen! Fast jag tycker ju inte direkt att det är ett jobb eftersom det i princip är samma saker jag gjort hemma det senaste året men ändå. Blir en lugn första vecka, Olivia (den minsta) är på dagis hela veckan. Sen ska hon va där på tisdagar och torsdagar. Gick upp vid sju och drack kaffe och försökte komma ur the zombie-mode, har inte sovit ut ordentligt sen jag kom hit men det är lika bra jag vänjer mig! Känns som att jag börjar bli sjuk också, lite halvont i halsen.. Fy. Jaja körde barnen till skola och dagis, och nu är jag ensam hemma och äter nyttig frulle (nutellamacka och mjölk som smakar grädde..) och lyssnar på dammsugarn som åker runt i köket. Det är ju softish :D Saul och Gena är lediga idag men de är ute och cyklar. 
 
Igår körde jag för första gången! Det gick bra faktiskt, bara man tar det lugnt. Får ju tänka en extra gång eller två vart fan jag ska nånstans men inte allt för svårt :D Var väl inte jättemycket trafik heller men ändå. Det gick bra imorse också så! (I flipflops, det gillar nog inte pappa (min egen)). Förutom när jag kör på vindrutetorkarna istället för blinkersen då, dom sitter tydligen också på fel sida. Har sett två kängurus, båda döda tyvärr. En mosad vid vägen och en hel med benen rätt upp i vädret vid vägen. Annars har jag inte sett nåt skoj, än. Bor ju i bushen så det kommer nog! Och om jag ser en orm så är den giftig, för det finns bara giftiga ormar här omkring... Hehehhh. Och igår sköt dom två hajar inne i Mandurah tror jag det var, de åker med helikopter och kollar efter dom. På de senaste två åren har det dött sex stycken av hajar här. 
Blir max tådopp tror jag faktiskt, usccchh. Får se om jag vågar sola ens, alla varnar mig för solen och att ozonskiten är jättedålig så de tycker väl att jag är knäpp om jag lägger mig i solen. Tur att jag inte tog med mig sololjan höhöhö. Men borde nog köpa mig några flarror solskydd, blev röd på axlarna efter typ en kvart i solen :):)  Men idag är det molnigt så det får vänta! Måste nog ta på mig en tröja, lite kyligt faktiskt. ;);););)
 
Igår ringde de om min väska, de TRODDE att de hade hittat den.. De skulle pröva koden och ringa tillbaka men det har de inte gjort.. Vill ha den nu!! Behöver lite djungelvrål för det är jag tydligen jättesugen på nu när jag inte kan äta det. Äter det typ aldrig hemma. Eller jag har inte kollat om det finns här men tydligen så finns saltlakrits typ bara i Sverige eller nåt, så jag köpte lite som de ska få smaka :D 
 
Kommer bilder snart Fia, jag är dålig på sånt nu förtin! Nu ska jag duscha och sen kolla på serier jag missat!
 
Cheeeers!


Kommentarer
Sanna

Härligt att du kommit på plats, tur att väskan är ful gul så kanske de hittar den ;-). Akta dig för alla ormar, bra regel ;-). Kram och ha det bra! Är det väldigt varmt? Har du långt till närmaste granne? Kram!

Svar: Ja den kom förut idag!:D de frågade om jag kände igen namnet som stog på den, men jag fatta inte att de sa Olof Andreasson haha. Ja i solen är det varmt, men det blåser ganska mycket. Runt 30 iallafall:) haha man ser inte ens nån granne :p så det är en bit! Kram!
Ida Heikkinen

2012-11-19 @ 07:16:09
Sanna

Gött att väskan är framme. Vet inte vad jag föreställde mig men visste du själv att de bodde så? på en ranch alltså? hur har du ditt eget boende? aircondition? eller är det bara och vänja sig vid värmen.

När du ska till stan, tar det lång tid att åka?

Hur är familjemedlemmarna? ålder på föräldrarna? massor av frågor har jag som du märker, ju mindre man vet desto oroligare är jag =).

Här är lika tråkigt väder som när du åkte, plusgrader och regn. jag håller förmodligen på att bli förkyld igen och ska till ögonläkaren på återbesök. känner att jag borde vara utan linser dagtid men vill inte ha mina hemska glasögon på jobbet så jag pillar in linser ändå. Får se vad doktorn tycker om det. ögonen verkar inte tycka om det i alla fall för det svider i dem efter bara några timmar.

vaknade 4.30 idag och kan inte somna om, så jag satte mig för att jobba lite istället.

Hoppas du har det bra och har lite snigga grabbar i närheten oxå och glutta på =). Kram kram, älskade äventyrare, vi hörs igen!

Svar: Haha du vet ju redan så orkar inte svara på allt igen :DMen köp nya glasögon då!! Inte svårare än så:)
Kram!
Ida Heikkinen

2012-11-20 @ 05:07:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0