Christmasroadtrip

Våran roadtrip gick väl inge vidare, öm en säger!! Börjar med att jag tappar plånkan på lördan... Oopsie. Bellas telefon är helt krashad. Oopsie. Är fortfarande fulla, så vi kan inte ens åka. Kommer iväg runt två-ish. Åker förbi polisen, som har stängt. Åker mot första stoppet, Bunbury! Får vända igen och tanka innan vi lämnar stan, vi vill inte ha soppatorsk i bushen. Åker mot Bunbury igen. Efter ett tag börjar bilen dampa sönder. Slutar gasa nåra sekunder, sen typ hoppar den igång igen.. Men den rullar fortfarande. Kommer in i Bunbury. Och bilden dör mitt i korsningen. Lol. Bella får gå ut och butta bilen medans jag sitter kvar och asgarvar hahaha sen får vi hjälp, Bella va för klen. Efter nåra minuter startar den dock igen så vi rullar in mot visitor centre! Dock har allt precis stängt... Så jävla lata är dom här nere. Går runt ett tag och sen ska vi försöka hitta en camping. Det går bra, tack vare gpsen vi fått låna av Jason! Den vi låna av Chris vart ju då snodd ur våran bil typ förra veckan... Jooo men vi hittar en camping iallafall och åker tillbaka till stan och letar efter thaimat. Hittar ett någorlunda billigt och öppet ställe till slut, köper vin och chips och åker hem till tältet. Mysepys. Inte så mysepys när vi öppnar bilen nästa dag dock och det stinker typ spya i hela bilen... Kom fram till efter ett par dar att det va thaimaten som läckt!!! Satans skit. Men vi skrubba mattan med lite shampoo så nu luktar det inget.

På julafton vaknar vi av att halva regnskyddet flög av tältet och såg en blå himmel. Inte helt fel. Öppnade julklappar och packade ihop tältet, sen åkte vi och kollade på delfiner! De simmade typ fem meter ifrån oss när vi va i vattnet, men de va inte mycket mer än så. Coolt men lite halvtråkigt. Efter det åkte vi vidare mot Margaret River! Vin och chokladstad typish. Vingårdar i varje hörn. Bilen började dampa så vi tog pauser lite då o då, en gång på en vingård. Men det va tomt så vi åkte vidare. Hitta visitor centre och en camping, slog upp tältet och öppna vinflarran! När den va slut gick vi till affärn och köpte julmat och julvin. Nudlar, vitlöksbröd och starkvin. Och lite chips såklart. Pratade med Anna och Vilda också. Gick mot stan nån gång, tänkte vi skulle gå tidigt innan de börja kolla leg eller nåt sånt. Eftersom jag då inte har nåt. Men vi stannade tydligen på vägen typ en timme och prata. Med varandra. Lol. Gick in på första stället vi såg, kissa, köpte vin, satte oss i fem minuter, och gick ut. Med vinet. Lol. Vaska typ allt när vi hitta en övergiven kundvagn (dock är alla övergivna här för man ställer dom vart som helst på parkeringen när man är klar...) Köpte pommes och försökte spela nåt jävla spel de hade där, men det funka inte. Gick hem och brände munnen på pommesen. Föreslog att vi skulle vänta och äta när vi kom fram. Deal. Men jag va sneaky och gick och smygåt hahahaha lol. Pratade lite med våra tyska och franska grannar ett tag innan vi gick och la oss, och det var våran julafton! Varm och go och lite mycket vin kanske men mycket bra, tack mitt lilla miffo <3

Vaknar av att nån tomte går och klingar med en klocka nästa morgon.. Och så är det inte ens tomten. Buu. Får lite godisar på tältet iallafall. Drar till stan och köper frukost och middag, sen till stranden. Bränner oss litte. Hade nämligen tappat bort min necessär med solkrämen... Den låg i bilen. Lol. När vi åker tillbaka till stan så tänkte vi köpa sen lunch (typ 5 timmar) men ALLT va fucking stängt. Det stog på affärn vi handla på på morgonen att de hade öppet till 9... Miffon. Inte ens en mack är öppen. Men sen får vi reda på att stället vi köpte pommes på kvällen innan så vi köper pommes, vitlöksbröd och en stor jävla vitlöksdipp! Trodde vi, de va typ tsatziki.. Men de gick ner. Och eftersom alla lata jävlar är lediga på juldan så hade vi ingen alkohol. Vi skulle köpa det dan innan sa vi innan vi gick, men det glömde vi tydligen bort. Fuck oss. Åt våra pommes, värmde en pizza efter ett tag, åt våra chips och gick och la oss. Vid 9. Lol.

På onsdan ska vi vidare. Frågan är bara vart. Det är för långt till Denmark med skitbilen, 4 timmar. Åker till Augusta som ligger typ en halvtimme därifrån. Det sög balleröv. Åkte igenom stan på 30 sek.. Börjar åka mot Denmark ändå, men bilen börjar dampa typ på en gång så vi vänder tillbaka och åker upp till Bunbury igen... Men det tar sin lilla tid, typish 5 timmar. Wtf dude. Stannade på Chocolate factory på vägen hem, trodde vi skulle komma till paradiset typ men man fick smaka på en vit, ljus och mörk choklad.. Wtf dude. De hade nån vingård eller nåt också, så vi skulle gå dit. Men det stog en stor tunna mitt på vägen, så vi parkerade och gick istället. Efter en liten bit flyger en satans jävla fågel en dec från mitt ansikte, och sen attackerar den Bella som slår den hahahahahahaa WTF DUDE!!! Vänder och är asrädda, tar bilen, och inser att det såklart är stängt där den dagen... Lol. Fortsätter uppåt, lite pauser här och där. Skulle shoppa på rean när vi kom fram till Bunbury, men de stängde klockan 4.. Vi kom fram nåra minuter i. Blir jagade av flugor och får adhd och åker till en toalett. Funderar på vad vi ska göra. Bestämmer oss för att Chris vill dricka vin med oss och åker dit, för han svarar inte. Men han kunde inte (för han skulle leka med bilar på stranden lol) så vi åker hem. Och campar i bilen. Lol. Gick inge bra dock men sov nåra timmar iallafall! Sen skulle vi på dyngrea trodde vi men det sög. Och öppnade satans jävla sent, 9!!! Vi va redo klockan 6 efter donkenfrulle. Åkte till donken igen och gick på toa, köpte smutti och använde wifi. Efter dålig shopping åkte vi till stranden, även fast dom på radion tyckte det va en utmärkt dag att stanna inne på! Det va nämligen 40 grader. Miffon. Sprang mellan handduken och vattnet typ 100 gånger men vafan, de va gött. Inte gött för min näsa dock men den blir nog brun snart igen. Åkte hem och duscha och sen tillbaka in til Mandurah, hämta Bella och pengar haha och sen hämta vi Chris på tågstation. Åkte till stranden och berätta spökhistorier... Men de gav upp ganska fort. Tack. Fick mig en tur till Rockingham igen för han missa sista tåget hem lol hahaha var något trött på vägen hem då asså. Pilla på min flagnande näsa hela vägen. Den va öm när jag kom hem. Somnade gott i min säng iallafall!

Vi tog sovmorgon idag till halv 10 typish. Åkte och leta efter Kom loyer att tända imorgon och på nyår, men de gick inge vidare de inte. En vi prata med trodde det skulle bli svårt att hitta pga att det är så torrt och bush fires här, så vi gav typ upp. Bara för det såg jag en bush fire på väg hem. Men vi ska tydligen göra egna, ingen aning om hur det kommer gå men det märks väl. Ska planera nyår också, det blir spännande. Kommer ju då inte ut på krogen. Bra jävla timing. Tur att vi är så roliga så vi slipper va ensamma iallafall lol

Vi tar det lugnt denna helg, känns konstigt. Har ju dock fått i oss lite vin under veckan så det är nog bra. Ska till Bella och chilla litte snart. Hon ska måla mina naglar och försöka göra nåt skoj med mitt hår till nyår. Lycka till. Jag ska lägga in bilder också, någon dag här snart. Det märks!

Pusspuss jag tänker på er där hemma, ta hand om varandra <3 En extrapuss till dig moster! Älskar er!