Australien

För att slippa säga samma sak 100 gånger till så tänkte jag informera lite kort om hur mitt kommande år(?) kommer att se ut!
 
Den 14 november börjar jag mitt äventyr med en 30 timmars lång flygresa till Perth i Western Australia. Jag ska va au pair hos en familj som bor i Mandurah, ca en timme söder om Perth. Det är inte fixat genom nån organisation, så jag har fixat allting själv. Fick kontakt med den här familjen på en sida där man registrer sig som au pair eller värdfamilj, så får man ta kontakt själv. De har 3 flickor, 1, 5 och 8 år gamla. Jag ska passa 1åringen hela dagen, de stora barnen slutar skolan vid 15 och sen slutar jag runt 17. Jag kommer vara ledig på helgen + en dag till, och jag kommer ha en bil så jag kan resa runt lite om jag vill. Kommer stanna hos dom ca 6 månader, sen vill jag till östkusten och uppåt i landet så jag slipper frysa allt för mycket när det blir vinter där borta :D Inget är helt bestämt dock, jag kanske ändrar mig. Ett antal gånger. Det är ju ganska lång tid faktiskt så vill inte ha allt bestämt innan. Jag har i alla fall Working holiday visa för ett år, men det märks hur länge jag blir borta! Tack gud för skype. 
 
På onsdag ska jag åka och fixa internationellt körkort, och så ska jag bestämma mig för vilken försäkring jag ska ha. Sen är det väl i princip klart allting. Bara packningen kvar.. Kommer inte bli lätt hahahahahahaha :D:D Och jag har ändå inte fattat det än tror jag. Får lite halvpanik så fort jag tänker på att jag fan i mig ska åka om 2½ vecka!!!!! Sjukt. Sista lördan hemma, 10e november, tänkte jag ha fest med TEMA: AUSTRALIEN!!! Engelska hela kvällen alltså :D Cecilia kom på förut att hon ska ha sin försenade födelsedagsfest då så de blir ju kul för dom hahaha.
 
Nääääejj nu håller jag på att bli för uppstressad här så jag ska kolla på vampire diaries och sova lite.
CHEERS (så säger man tydligen hejdå down under)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0