Tisdag

Sitter utanför min bungis och väntar på att solen ska titta fram. Var molnigt när jag vakna, då vart jag tjurig. Men nu troooor jag det börjar ta sig! Igår hyrde vi moppe och åkte runt och kolla lite på ön. Vägarna här är breda och de har bilar... Tråkigt. Kollade om det fanns nå annat boende vi ville byta till, men det är ganska dyrt överallt och fullt också för den delen så vi bokade två nätter till här. Tror vi fick till det ganska bra ändå, den andra stranden vi var och kollade på låg också vid en pir och den är tydligen livligare än våran. Varje dag mellan 12-14 eller vare va så kommer det massa folk hit som är på båtturer... Fy fabian va det sög! Det finns två stränder till som vi inte kollat på, men där är det inte sol hela dagen så dom går bort hehe!

Vi ska dra vidare på fredag DEN TRETTONDE förhoppningsvis inte på nån jääävla speedboat, isf måste jag svepa nåra chang först. Vi ska nog till Koh Kut och kolla hur det är där, det är en stor ö som ligger nära Koh Mak men det är inte mycket turister där ändå. Vi saknar Payam båda två här, och det är inte helt omöjligt att vi åker tillbaka dit.... :D:D:D Vi får se vad som händer och hur vädret är.

NU kom solen fram så nu har jag inte tid att skriva mer. TJOO

PS. Igår åt jag pizza med varm mjölk... Smarrigt



HEJ HOPP igen. Orkar inte göra ett nytt inlägg, för det är ju sååå mycket jobbigare än att fortstätta på dethär:) Fick ett par timmar i solen innan den försvann igen.. Men det var väl kanske bara tur för det stekte nog på ganska bra, gjorde ont att torka sig med den osköna hårda handduken efter duschen :( Köpte niveas sololja igår, det var satans länge sen och fy i fan va det luktar gött! :D Åt nudelsöppa och sen åkte vi en sväng och skulle utforska andra delen av ön.. Slutade med att vi ska flytta imorgon :) Ett luugnt mysigt ställe med noll grannar och sköna stolar på bungeverandan, de vi har här är inte de bästa jag vart med om.. Har skönare köksstolar hemma. Till och med de som snart ramlar isär. Det är tyvärr ingen sandstrand där, men en brygga man kan bada ifrån och det duger. Bara jag kan ta ett svalkande dopp i solningen är jag nöjd :D Hoppas bara på att det går att sola, men det går nog att ligga på bryggan. Har ju min rosa fina madrass annars, den mosades ner i väskan och fick följa med på resan! Annars kan man ju faktiskt ta moppen till en strand.

Åkte tillbaka hit och skulle hämta pengar till första natten, men jag stannade kvar och duschade och läste på min sköna stol. Sen vart det mat igen, pommes, lökringar och ett par vitlöksbröd :) Nyttig! Sen var det dags att läsa igen, lånade Den förlorade symbolen härifrån igår och har lite bråttom att läsa ut de 600 sidorna, men har klarat av över hälften av boken än så länge! Annars kan jag nog ta med den och lämna tillbaka den innan vi åker härifrån, annars får jag ligga uppe hela natten.. Jaja var mer sugen på onyttigheter så gick iväg och köpte chips och tre olika chokladiga snacks HEHE allt är slukat nu. Fan vilken nyttig dag! Tur att det inte finns nån affär på gångavstånd när vi flyttar :D Nä nu får det räcka, ska nog gå och vara lite mera onyttig och ta nåt gott att dricka. Vill ha en milkshake från Cabana men det går ju inte... Får väl bli en ananasshake! Inte så onyttigt kanske då men ändå.

PÖSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0