Reeeegn...

Vaknade vid 10 imorse och hörde att det fortfarande regnade... Spöregn dessutom. Så det har vart en seg dag så nu tänker jag blogga för att fördriva tiden lite.

Hmmmm. Jaha. Det var ju lättare sagt än gjort. Kan ju börja med att beskriva min händelserika dag då! Käka frulle och pratade lite med Chai, han sa att det fortfarande regnar där nere.. Det regnar typ i hela landet just nu verkar det som, så vi vet inte alls vart fan vi ska ta vägen! Men det tar vi sen. Efter frullen började jag läsa på den sista boken som finns tillgänglig här, om Ozzy Osbourne... Ganska intressant faktiskt :D Hoppas verkligen jag hittar nå böcker när vi åker härifrån, det borde ju finnas engelska nånstans?? Tänkte checka vad som händer i internetvärlden sen men internet funkade såklart inte. Så det blev ett avsnitt av Vampire diaries. Och lite pringles och nutella till det:):) Men det smakar inte lika gott som hemma :( Sen la jag lite patiens. Sen vare dags att käka litte, mumsigt värre asså! Kommer sakna Jimmys mat när vi drar, alla älskar hennes mat. För att inte tala om att jag kommer sakna thaimaten när vi åker hem! Fast jag är satans jävla äckelsugen på kebabpizza, har till och med drömt om det!!! Tyvärr vaknade jag innan jag smaka :( buhu. Sen satt vi kvar där och vänta på att strömmen skulle slås på så vi kunde springa till datorn :):)

Läste en gammal (2007) guidebok om Thailand, försökte hitta nån liten spännande ö. Men det är ju som sagt lite svårt att veta vilken del av landet vi ska kolla på. Vi åker till helgen nån gång, då får vi se hur vädret är runt om och dra dit det ser bäst ut. Söderut finns det ju massa öar så det blir nog inga problem om vi ska dit, norrut finns det också öar och man kan ju faktiskt stanna på fastlandet också. Nedanför Hua Hin nånstans ska det vara fint sa Jocke. Vi funderar även på att kanske dra till Udon Thani nu istället för på slutet av resan, just nu verkar det vara bra väder iallafall. Det ligger norr om Bangkok så det är inte vid havet, men det finns ju pool! :D Det räcker för mig. Kanske bättre tillochmed så jag får flyta runt på en madrass ifred utan alla jävla vågor. Och flygande fiskar :( Det brukar tydligen vara asvarmt där uppe så hoppas på några riktigt bra soldagar där :D

Det ska vara skitväder imorgon också och lite på onsdag med... Skitkörv. Finns ju inte alltför mycket att göra när det regnar här tyvärr. Speciellt inte om jag bara har en jävla bok!!! Hoppas jag kan ladda ner nån ljudbok. Annars får nån av er därhemma göra det åt mig också skicka till mig! Tack. Och om nån inte har nåt för sig imorgon så finns ju alltid jag, som kommer ha tråkigt, och kanske en laddad dator med skype! Skulle vara ett trevligt tidsfördriv i regnet. Om internet funkar såklart... Men det funkar NÄSTAN alltid på kvällen iallafall:D Nuuu är det snart dags för lite käk igen, blir mycket ätande när det inte finns nåt annat att göra. Hehe. Och mycket filmtittande. Och Vampire diariestittande såklart. TUR att jag la över det till denhär datorn! Igår kollade jag på Dear John, och jag grät som en gris som jag misstänkte. Till och med när det inte ens hände nåt speciellt. Mongo. Låg i sängen och skrek typ hahahaha då kom jag på att väggarna inte är så jävla ljudisolerande kanske med hål överallt, så då vart jag tyst. Lite.

Min mage mår fortfarande dåligt, så skulle ta dimor förut. Hade med mig två paket för ett hade jag tydligen kvar i necessären från förra året, och la ut alla på sängen. Båda var oöppnade, sen kollade jag datumet. Den ena gick ut i april FÖRRFÖRRA året (2010 alltså) och den andra 2016... Och jag har ju såklart ingen aning om vilken karta som hör till vilket paket :) Så jag ska käka gammal medicin nu men det går säkert bra. Har ju halsat några år gammal Cocillana så det är nog ingen fara.

Var aldrig iväg med moppen idag, ville inte ge mig ut i regnet... Men ska ju lämna in den i slutet av veckan ändå. Får skylla på att jag haft noll koll på tiden, vilket ju faktiskt är sant :D Får överdriva litegranna bara. Kom på imorse att jag aldrig vart borta hemifrån såhär länge förut, max 2 veckor har det vart. Nu är vi inne på tredje veckan, och jag har ingen hemlängtan alls :D Kanske lite till barnen. Er andra klarar jag mig utan. Hahaha nä saknar er också <3 Nu kan jag ju passa på att ladda upp litte bilder! Vettefan vad jag har för nåt men de blir säkert bra.



Jimmy på julafton



Yok på julafton (med peruk!)



Charmaine och Chai



Job 2 do :D



Vår tyske vän Peter



Men goit eller!!!



Min bungis, nystädad och fin



Toalett och min minimala garderob...



29e december..







Jockes kom loy som drog till trädet







Satans goit hår man får efter några dagar utan shampoo!
Vågar inte borsta ens..
(Fin tröja iaf)


Bilder från nyår är det lite dåligt med, kameran va kaputt! Fick nån bild med mobilen innan den också sa kaputt!
Nu ska jag gå och käka, lite spicy massaman curry med ris och kyckling kanske man ska våga sig på? Kanske inte det smartaste om jag tagit dimor dock...? Vettetusan :D Byebye!


APPDEJT: Bilderna såg ju kanske inte så bra ut såg jag nu med wtf de är större iaf :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0