Koh Mak

Efter nästan 24 timmar resande var vi framme på Koh Mak idag runt halv två. Bussresan gick helt okej, kunde inte somna först även fast jag inte sovit så mycket. Somnade efter stoppet vid 11 iaf och sov kanske 5 timmar, sen var vi framme i Bangkok runt halv 6 och tog en taxi till östra (tror jag, jag hänger bara med:) busstation och skulle kolla bussar till Trat. Men den hade PRECIS gått, men vi fick en prutad och klar taxi istället :) Skönt. Men det var ju inte tal om att få sova dock, skumpigare taxifärd får man leta efter! Satans mycket lagningar eller nåt på motorvägen där man åker i 120, man hoppar ju som en groda där i bilen. Stannade och skulle käka frukost efter ett par timmar, trodde det fanns mackor.. Men vi fick nöja oss med mikrovärmd korv med chilisås och ketchup! Smaskens.

Båtfärden var också en skumpig historia... :( HATAR SPEEDBOATS!!!! Hade minnen från förra året när vi åkte speedboat till och från Payam, men tyckte det såg okej ut nu för det var knappt nå vågor. Och det gick ju bra. Tills farten ökade satans mycket och vi flög fram, fy satan i helveteeeeee vilket helvete. Höll i mig i en stång med ena handen och dynan med den andra så jag fick ont hehe. Sen sysselsatte jag mig med att skrapa bort nagellack på tånaglarna, det hjälpte. Nu måste jag köpa ett. Eller leta efter nån salong först och främst tror jag det blir. Men när vi kom fram till ön så tror jag faktiskt det var värt det, såg helt underbart ut :D Har bara sett vår resort än så länge, den ligger precis vid piren så har inte kollat runt nåt än. Det får bli morgondagens sysselsättning. Men här är det iallafall skruttfint, palmer överallt och jätteklart vatten. Bungisarna är helt okej, inte lika bra som på Payam (för Payam är bäst) men TROR jag kan sova här! Hoppas det för vi har bokat tre nätter haha.. Och det finns el 24/7 :D Sen får vi se om vi stannar här, flyttar nån annanstans på ön eller drar vidare. Vi har ingen aning, får väl vänta och se vad som händer med vädret också :) Idag var det iallfall soooolskeeeen! Käka lite mat och tog ett dopp i havet när vi kom fram, välbehövligt. Luktade nog pyton. Här kan man bada hela dagen och jag tror det är sol på stranden hela dagen också, kanske lite skugga på morgonen men det nöjer jag mig med :D Finns tyvärr inte så många solstolar, och de som finns är inga sköna... Vill ha sånna man ligga på, riktiga solstolar! Men tror jag kan flyta runt på min madrass ganska mycket, wohooo :D

Vi trodde vi skulle få se solnedgången härifrån, men det var tydligen senare på året :( Men vi klarar oss nog. Satte oss ivarjefall och kolla på den så länge vi kunde när den gick ner bakom bergen, sen åt vi lite mat. Mycket mycket lugnt här, fullbokat men inte alls mycket folk i restaurangen och ägaren sa att folk brukar bara äta och gå... Och när Jocke hälsa på nåra som bodde här kolla de konstigt pån så jag antar att de gör sånt här då! Det tyckte vi va lite tråkigt, till och med jag som inte är så jävla pratsam men det var så mysig på Payam Cabana varje kväll. Saknar Payam :( Redan... Och saknar deras toalett, och nu varnar jag känsliga läsare för bajskänslig info :):)

På toaletterna här (inga hål i golvet som tur var iaf!) så spolar man inte, man häller i vatten i toan så rinner det gamla ut. Jag var lite osäker på om man ens kunde bajsa i dom men förut va jag tyvärr tvungen, så jag gör det jag ska och måste till och med slänga pappret i en papperskorg utan lock... Goit. Ska kolla efter en ny eller nåt. Jaja iaf så skulle jag spola ner dedär då, så jag ställer mig upp och håller för näsan och kollar inte så noga på toaletten och häller i massa vatten. Och ännu mer. Och ännu mer. Men det är en envis jävel som inte vill åka ner, så jag får stå och hälla hur många gånger som helst!!! :( Fy....Funderar på att ta dimor resten av resan och skita sönder toan när jag kommer hem istället hahahaha. Och för övrigt så hade jag ju ingen tur igår när jag skulle på toa på busstation såklart, man får ju fan kramp i benen när man står där och försöker slappna av så man kan kissa lite. Som att kissa ute ungefär men sånt gör man ju bara när man är full och då går det bra, men fan inte nykter! Nä slut på bajshistorier nu. Men har en till toaletthistoria! När jag skulle duscha förut (duschen är liksom breve toan och inga väggar eller nåt) så märkte jag efter ett tag att toarullen stog där, dyngsur... Så jag fick gå och köpa en ny. Får nog köpa på mig ett lager för det kommer jag nog glömma fler gånger :):)

Nu måste jag nog kissa igen och sen ska jag nog kolla på Vampire diaries. Det har börjat igen och jag vill seeeeeeee!!! :( Men har ju några nya avsnitt att kolla på när jag kommer hem. Det är kul. Fast vill hellre se nu dock. Ska försöka ladda ner på grannens wifi imorgon hehehe. Bilder på ön kommer från iphonen när jag fått wifi pån, eftersom min kamera vägrar starta... Drygt. Så anledningen till att bilderna sitter fast i varandra är för att det är direkt från telefon och jag kan inte ändra påt!

Förresten så har hälften av tiden gått nu! Så vi har alltså fyra veckor kvar i värmen... Vill hem, men ändå inte. Jobbigt läge. Men ska tillbaka nästa år! Eller nästa vinter då. Måste iafllafall till Payam och spöa Chai i 4 i rad, ska öva som fan!!! Med er där hemma, förbered er på utklassning. Och kanske träffa en liten bäbis?? :D Hoppas

Nä kissa var det. Hojhoj!

OCH JAG ÄR JÄVLIGT LEDSEN FÖR DEN JOBBIGA LÄSNINGEN EFTERSOM DET TYDLIGEN INTE VILL STYCKEINDELAS ETT SKIT (men som min skit lyckligtvis ville) LÄNGRE!

NÄ MEN SE PÅ FAN! Efter lite klippande och klistrande fixade det sig tydligen, ska det vara så svårt?? Varför finns enter??

Hejdå

Hehe


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0