Koh Kut

Idag har vi faktiskt rört på oss, men inte så långt :) Klockan 13 idag så åkte vi till Koh Kut/Koh Kood som ligger lite nedanför Koh Mak, cirkagurka en halvtimmes båtfärd. SPEEDBOAT. Fyyyyy fattar inte varför jag är en sån fjantfjolla :( Satt och höll i mig för glatta livet med ena handen och den andra knöt jag så hårt så jag fan skulle börjat blöda om jag inte hade väskan emellan.. Hehe. Var nära att börja hyperventilera också, wtf :s Men sen blundade jag och tänkte på Damon Damon Damon och efter ett tag slappnade jag av och gungade i takt med båten. När vi kom fram till våran pir (verkar finnas fler pirer än vägar...) så var det några meter till vår resort Sea&sand, och jag fick en fin bungis med fiiiiiiin utsikt. Igen. Vilken tur jag har jämt. Och denna gång hade Jocke också tur och fick en breve mig med lika fin utsikt. Tog ett dopp i havet och sen lite käk. Sen började det såklart regna! Kul.... Och vi se en GRIS komma kutande utanför oss hahahaha

Igår hade de på Green View resort och ett par tyskar fixat en hemlig grillning för att vi skulle åka idag, det var mömsigt. Varför vill alla fira att vi åker jämt..?? Hahaha nä skoja de är allt bra gulliga här borta! Spelade 4 i rad mot en thaitjej, trodde jag skulle åka på dyngdäng men jag vann faktiskt!! Sen efter några öl satt hon och prata med mig på andra sidan bordet och jag hade lite problem att höra vad hon sa med bra musik (festmusik hihi), andra pratande människor omkring oss och hennes tysta inte så jättebra engelska.. Så jag satt där och log och nickade och skaka på huvet lite då och då, INTE EN ANING om vad hon snacka om :D Hoppas det inte var nåt spännande. Vart 2 stora chang och en liten och en winecooler för min del, och fy satan va bakis jag vart idag... Klen. Fortfarande skallebank. Trodde det försvann där runt 1 men det berodde nog på att jag var för upptagen med att tänka på att båten skulle flyga upp i luften. Tyskarna är två gubbar (typ som Jocke hehe) som knappt pratar nån engelska, de är från öst och har aldrig lärt sig.. Men en av dom ville ha mitt nummer?? :s Jag trodde och hoppades han skulle glömma det idag när han var nykter så jag sa ja, men nej han kom och fråga efter det. Eftersom jag redan sagt ja så va jag ju tvungen att ge det till honom också, (för) snäll som jag är... Så nu måste jag kolla vad tyskland har för landsnummer eller vafan det är så jag inte svarar när det ringer eftersom jag gav rätt nummer också. W T F

Har inte sett mycket av ön än men vi hamna på ett jättefint ställe iallafall! :D Ser fan inte ut som att det går att åka nånstans här för det är bara skog överallt haha men vi tar nog en mopperunda imorgon. Måste verkligen lämna in tvätt, har fan inga rena trosor kvar :( Jobbigt läge. Det här Thailands 4e största ö, men är lyckligtvis inte förstörd än, så det tar nog ett tag att kolla genom hela ön.. Tror inte vi kommer göra det ens, för vi har planerat att åka till Udon på fredag. Meeeeen inget spikat så vi får väl se!

Eftersom min kamera verkar ha gett upp helt och hållet så äre dåligt med bilder, inte lika kul att ta med mobilen.. Men har några i iphonen och några i sation, försöker lägga in dom i datorn men det går lite sisådär. Håller på att ladda ner nyaste itunes, bara 47 minuter kvar :) Började för en trekvart sen. Sååå jag skippar nog det, eller så får det laddas ner när jag kollar på vampire diaries. Låter bra. Så det ska jag göra nu medans jag ligger och kliar sönder myggbet och skaffar mig snygga ärr... Goodbye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0