Koh Kut <3

Vi blir kvar här tills på måndag, klockan 9 blir vi hämtade och båten går 9.30 till Trat. Ingen speedboat denna gång, tack! Vi åker förmodligen upp till Bangkok och sen flyger vi till Udon och stannar där resten av tiden, det är ju faktsikt ynka 14 dagar kvar nu.. Kan bli så att vi åker med Jockes kompis som kommer hit imorgon till Isan istället, men vi tror det blir Udon. Det var i vilket fall ett bra beslut att stanna här längre än tre nätter, hur underbart som helst! :D Stranden vi bor på har kristallklart vatten,  det är långgrunt och inga vågor alls = perfekt för madrassolning :D:D Tur det eftersom det inte finns nå bra solstolar.. Så jag ligger mest och guppar runt i havet på dagarna :) Igår åkte vi runt på ön i 5 timmar, åkte nog på varenda väg som fanns men har inte ens sett hälften av ön. Det är nog skog på resten :D Vi hittade iallafall ingen bättre strand än våran, så det var ju bra. Inte för att vi sett alla eftersom det inte finns väg till alla, men ändå. En på grannresortens restaurang sa att Brad Pitt, David Beckham och Madonna har vart på den här ön förut. På ett ställe som kostar 1,5 miljon baht/natt. Värt! Våra för 800 räcker gott och väl.

Har haft bra väder här varje dag förutom första, då regna det. Men annars har yr haft fel faktiskt, tur!! Idag när vi skulle åka och äta, vilket inte är det lättaste eftersom det inte finns nån väg direkt till vår resort. Så vi får knalla en bit och sen balansera på tunna brädor och träd.. Så tänkte jag iallfall stanna kvar här och sola och käka mackor istället men hängde med ändå. Det var väl nog tur för jag märkte att jag var både hungrig och tjurig när jag inte fick bort styrlåset på moppen.. :) Beställde kyckling i jordnötssås och tyckte det skulle bli mumma. Sen kommer de och säger att kycklingen är slut, när Jocke har käkat upp halva sin kycklingmat?? Så jag får ta biff istället eftersom jag vägrar vänta. Blir ännu mer tjurig. Gick knappt att tugga, dyngsegt ju. Tog några biffbitar, sen åt jag ris och sås och Jockes kycklingrester. Inte hungrig längre men satans jävla tjurig fortfarande. Så jag åkte och köpte chips, nötter och choklad som ska räcka hela helgen, för jag lämnade tillbaka moppen sen. Köpte för lite choklad :( Bra för kroppen, dåligt för tjurskallen. Åkte tillbaka för att ta vara på de sista soltimmarna, vart jättetjurig när det blåset så jag inte kunde läsa och äta min kladdiga snickers samtidigt. Slängde igen boken och slickade rent pappret, med choklad i hela ansiktet som reslutat. Tur att jag var ensam på stranden hahaha. Sen när jag skulle bada bort chokladen så kom jag till ett ställe med dålig botten, deeet var inte bra. Gick och svor för mig själv. Återigen tur att jag var själv. Hahaha sen lugna det ner sig lite. Gick och åt (mums) sen gick vi till baren breve restaurangen, bajsmysigt! :D Låg och tittade på stjärnorna. Såg att de hade spännande drinkar som jag misstänker att jag kommer gå igenom imorgon. Bl.a. Vampire Kiss!!!!!!! OMG!!!!! Hoppas den är god.

Nu får ni lite bilder från sation, eftersom det inte går att lägga in från iphonen. Internet slutade såklart att funka när det var pyttelite kvar på nerladdningen av itunes!!!!!!! Åhhhh



Andra bungen på Koh Mak


Där borta är min bungis, första tjing på solstolen på bryggan!!



Lite palmer



Min gosekompis, som verkar ha övergett mig :(



Från min bungis på Koh Kut











Fiskeby på pålar i vattnet...... Där skulle man bo



Goa backar här
Ser inte så farligt ut men det känns fan som ett stup


Hund-grisen

Jaha de var ju visst inte så många.. Har såklart fler på iphonen typiskt nog. Får väl se om det finns wifi i Udon! Nu ska jag kolla Vampire Diaries och käka chips. Vet inte riktigt varför jag aldrig kollar på film istället eftersom jag redan sett alla avsnitt, har sett två stycken. Båda med Amanda Seyfried, nördigt. Eller jag började på en härom dan men den va så seg och tråkig så stängde av, vågar väl inte riskera att slösa bort min dyrbara tid med skitfilmer efter det kanske..? hahaha

Nä nattinatti, näst sista fredagen jag skriver blogg! Hoppas jag iallafall.......... Vem vet



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0