Bakissöndag

Today I feel like shit. Fy helvete. Vaknade 10 först och tog ett gult piller och somna om. Vart väldigt glad då jag såg att det var ett riktigt bakisväder ute, ganska svalt och molnigt :D Men jag svettades som en gris ändå i sängen, då önskade jag verkligen att fläkten skulle vart på :( Vaknade innan 1 igen nångång och gick iväg och åt en baguette och saknade mjölk SÅ IN I BOMBEN! :( SKICKA HIT :( Ska på mjölkjakt så fort jag kommer till fastlandet. Måste fan borsta tänderna nu så jag inte börjar gråta av saknaden av mjölksmak i munnen efter man har ätit en macka när man är bakis.

Så. Det var jobbigt. Huvudet dunkar så fort jag reser mig :(

JA men lite vettiga saker nu då kanske. Igår vare nyår dårå och vi hade lite problem att hålla oss vakna fram till 12slaget, satt i restaurangen och åt (min nyårmiddag var spagetti och köttfärssås, flashigt! Men gött vare), drack och spelade lite kort o sådär. Fast Jocke ville inte vara med, tror han gick och la sig bakom baren och sov lite ;) Men sen när klockan närmade sig 12 vart iallafall jag satans pigg (full) och jag har druckit godaste bacardi breezern nånsin! Tropical pineapple fy tusan! Det är andra bullar än den som finns hemma iallafall, allt kommer ju smaka skit när jag kommer hem. Det fanns jordgubb också, den var skruttit go den med :D Jaaa iallafall. Raketdags klockan 12, Yoks bror var här och sköt lite. Han har varit militär, och han hade fan några bomber haha. En tror jag gick sönder för det skvätte sand på mig eftersom jag var lite halvdum kanske och stog typ en meter ifrån.... :) Och en litet fint hål lämna den efter sig. Men ingen vart ju skadad iallafall:D Sen släppte vi upp kom loyer, svävande ljuslyktor. (Vi släppte en varsin den 29e också, men Jockes åkte in i ett träd som började brinna en stund:) Hundarna tyckte dock inte om raketerna, en som var fastkopplad vart så rädd så den hoppade ner till marken men vart hängandes där och ströp sig själv.. Men de fick som tur var liv i den igen!

Sen vare allsångsdags (nja) igen som på jul :D Så skruttmysigt, mycket bättre nyårsfirande än dyngsupande tycker jag. Iallafall idag hehehe. Och igår. Vi fick en varsin present av Yok och Jimmy också, gulligaste! Sovdags klockan 4, det trodde man ju INTE när vi satt där och kämpade mot sängarna som kalla på oss. Mina flipflops var spårlöst försvunna när vi skulle gå, vart fan har de gått??? Ska åka och köpa nya sen, tur att man alltid tar av sig skorna utanför affärn här :))

Har inte hänt nåt speciellt de senaste dagarna, har haft några skitdagar så hade ingen lust att blogga. Fanns ju inte så mycket att blogga om heller så. Men det har vart strålande sol fram till igår så det har blivit mycket solande. Såg att jag fan är ganska brun förut. Gött. Vitare i ansiktet såklart, som alltid :s Så fult :( Det är tydligen ganska dåligt väder neråt i landet, så vi kanske får åka nån annanstans när det är dags att dra. Några som var här på semester bor där nere i trakterna så vi skulle ringa och kolla hur vädret var senare i veckan. Vi hade tänkt att åka till Koh Lipe, en tysk vi träffade på båten hit och som hängde med oss till Cabana har varit där flera gånger och älskar det. Så vi ska åka dit med han äre tänkt! Men jag vet inte riktigt om det är så bra, mycket svenskar där... Orka lyssna på svenska, det är asgött att det typ inte är nåra här :D Och de senaste dagarna har det drällt in med turister, fan pröppat på ön nu. Finns inte en enda moppe kvar att hyra! Tur att vi åker snart :) Hoppas bara vi hittar nåt annat lugn :D

Det är marknad här nu, tredje och sista dagen idag.. Vi var där i fredags en sväng, men det fanns mest mat överallt och vi som precis hade ätit innan vi drog! Jocke kasta lite pil men vann inte en enda gång :D Jag har köpt en snygg Leotröja, Leo är Jockes favvoöl. Både Jimmy och Chai frågade om det var Jocke som hade köpt den åt mig hahaha. Chai är Yok och Jimmys kompis som har en coffeeshop här på ön med sin flickvän, den engelska yogatjejen, Charmaine. Ska dit och äta roti (thaipannkaka) med choklad och jordnötssmör nån dag. Fan va gött.

Nä nu får det räcka, mår ännu sämre nu. Skulle helst ligga kvar här hela dan men måste iväg och betala moppen och lämna in den på service, skulle göra det en gång i veckan. Kom på när jag satt och åt att jag fan har haft den i två veckor och inte en som jag trodde.... HEHEHE bra koll man har på tiden här. Men kanske glömmer bort det en dag till, vad gör det.... Blir nog så. Han var snäll moppekillen. Sen blire söndagsfilm!!! Ska nog gråta lite till Dear John.

Nu ska jag spy eller sova, tjarrå! Och gott nytt år! Jag har haft 6 timmar kortare år än er! Hur fan ska jag ta igen det??? Vara hemma nästa nyår såklart kom jag på nu. hahhahahaahhaha nej hejdå


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0