Torsdag

Idag hade jag klockan på ringning 07.20, men det behövdes minsan inte för jag vaknade 07.17. Klockan 8 var det dags för min yogapremiär, var lite halvnervös. Det är en engelsk tjej som bor bor här som hade det, hon var här och åt igårkväll och undra om jag ville pröva. Hon sa att det typ kan släppa olika blockeringar man har i kroppen, både fysiskt och psykiskt, så jag trodde nästan jag skulle åka hem och tjuta hela dan :) Meeeen icke då, inget konstigt med mig inte! Förutom att jag är satans trött då men det är jag ju varje dag :) Men jag misstänker att det kanske kan bero på att jag var dålig som skrutt på att koncentrera mig på andningen, funka en liten stund men sen kom andra saker in i huvet :D Men hon tyckte iallafall att jag var jätteduktig och undrade om jag hållt på med gymnastik eller nåt förut *stolt*

Det vart frullis när jag kom tillbaka vid halv 11 ungefärish, sen började jag läsa Isöhäxan, andra delen i Blodsarvet (som min kusin har skrivit (smygreklam)) i kylan trodde jag det skulle bli men solen höll sig framme rätt länge ändå :D Men vid 3 tog molnen över och det såg fan inte ljust ut, snarare väldigt mörka moln. Lite regn vart det och väldigt mycket blåsigt, vi trodde nästan det skulle bli värsta stora stormen men det är ungefär som det brukar. Väldigt varmt dock så det gör appselut ingenting att det blåser idag! Imorgon blir förhoppningsvis snorkeltrippen av, nu har vi sagt att vi åker även om inte vädret är 100. Annars blir det aldrig av.

Vi har börjat kolla på lite olika öar som nästa destination, någon liten och lugn med inte för mycket turister. Tips mottages gärna :):) Men det är ju ingen brådska, vi stannar här några dagar efter nyår tills det har lugnat ner sig på vägarna och alla har hunnit hem efter sina hembesök över nyår o sååå.

Nu sitter vi i restaurangen med Yok och Jimmy (ägarna) och ska väl snart käka litte, undra vad jag är sugen på idag?? Dags för pizza snart känner jag, finns ett par pizzaställen på ön. Hoppas det är mömsigt! Skulle käka lite nutella när jag hämta datorn nyss men hade ju för fasiken ingen sked, försökte slicka ur burken men min tunga var för kort :( Får ta med en sked härifrån. Måste komma ihåg. Inte det lättaste här har jag förstått, tog cirkagurka 3-4 dar innan jag fick ny lampa på toan för både jag, Jocke och Yok glömde bort det varje dag. Men nu så! Det var ju ingen kris direkt iofs eftersom väggen inte går ända upp i taket till toan, så lyset från sängen funkade finemang :D Nu funderar jag på om jag ska ha en chang eller inte, varför är jag ölsugen?!?!? Händer ju inte alltför ofta. Men äre semester så äre! ;) Så nu ska jag nog beställa mig en chang ändå, herrrå!



Solnedgång någon dag, noll koll på vilken :D Men molnen var ivägen igen tyvärr.
Det var några thaipeople som kom iland med stora jävla gevär där,
de hade fått tips om en båt med flyktingar.. Lite smålärrigt


Kommentarer
Juha

God Jul till er, kul & trevlig blogg att läsa för oss här i det grååå:)

2011-12-24 @ 00:43:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0