Söndag

Ingen båttur idag heller, så jag tog en promenad på stranden när jag vakna imorse. Efter lite yoghurt med fruktmix åkte vi iväg och hyrde moppe åt mig :D En rosa Fino, den är finfin. Ett antal år sedan jag körde en moppe, enstaka gånger.. Då gick det bra. Otfast. Det svåraste blir att komma ihåg att köra på vänster sida, och att det är smala guppiga vägar. Men det gick ju finemang!

Åkte till Long beach och tänkte lägga mig på stranden, men var rädd för sandloppr. Så jag gick längs stranden ett tag innan jag åkte tillbaka till den lugna sköna stranden vi har 10 meter från bungalown :D Solade och läste, gick och letade snäckor, åt papayasallad och sen åkte vi en sväng och kom tillbaka med lite mer än jag åkte med :) Tog en öl till solnedgången på Long beach också men den sista biten var det moln i vägen :( När vi kom tillbaka käka jag schnitzel och pommes, satans gött med satans mycket ketchup! :D Jocke tog schnitzel med pasta, en schnitzel och spagetti och köttfärssås... Skumt.

Nu har jag inget mer att berätta, det är inte lika roliga att blogga längre. Eller så är jag för trött bara, mycket möjligt :) Går aldrig upp innan 11 hemma, här blir det runt 7-8. Hoppas jag kan fortsätta med det hemma sen.. Mycktet otroligt! :D Nu myser vi i restaturangen med mysbelysning, väntar på att Anna och barnen ska försöka ringa upp på skype. Misstänker att det inte kommer funka med alla internetproblem jag har här men då får jag ringa, det var ju som sagt billigt :D Sen blir det sängen, först läsa lite tror jag. Börjar bli lite intressant nu i tredje boken... haha. Måste hitta fler böcker, har bara en till med mig för tusan.Men whatever jag klarar mig här i paradiset ;)


Kommentarer
Jocke

Jag fastnade i världens djupaste diskussion med hon som satte sig vid vårt bord. Först tyckte jag bara att det var ännu en av alla urflippade tjejer som reser runt i världen och tror att dom funnit lösningen på all världens problem med lite flummiga idéer och tänkte denna ska bli kul och driva med en stund.Men hon va riktigt trevlig och jävligt smart,så det slutade med att världsproblemen blev olösta :-D

Mr Gao ringde aldrig så det blir ingen båtresa imorgon heller,du kan i lugn o ro ta din morgonrunda. Jag snarkar tills jag vaknar,satt o snacka med Yok nu igen så jag sover säkert till 9 iaf :-) Måste bara tillägga att det känns ganska orättvist att du fick en bättre deal på din moppe än jag har,fan jag har gjort många timmar på denna ö genom alla år men vad hjälper det när thaifolk glömmer bort hur man gör affärer när det kommer in en blond leende tjej som kund. Service varje vecka med tvätt och billigare bensin plus att du betalar 20b mindre per dag än mig gör att jag känner mig lurad ;-p godnatt,vi ses imorgonbitti :-)

2011-12-18 @ 18:22:29
Fille

JLO hade kanske kunnat fixa en bättre deal på moppen :)

2011-12-18 @ 22:26:38
Elin

Fy fan va kul att åka moppe!! Skräll att du tog en rosa. Men säg fan inte att det gick bra när du körde moppe back in the days, du körde ju in min i en stock! Hahaha så ta det lugnt på vägarna nu idahoe, puss pårä <3

2011-12-19 @ 18:23:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0